Zadzwoń do nas

tel: +48 (52) 354 27 00
sekretariat@pozkal.pl
fax: +48 (52) 354 27 05


Przygotowanie materiałów

tel: +48 (52) 354 27 62



Zapytanie ofertowe

tel: +48 (52) 354 27 89

2018-03-21
Nagi Głos

     W Nagim Głosie W.Stephen Smith zachęca wszystkich studentów do doskonalenia techniki wokalnej za pomocą jego słynnej i skutecznej autorskiej metody „wholistycznej”. Książka, koncentrując się nie tylko na najważniejszych aspektach technicznych, ale także na często pomijanych elementach psychologicznych i duchowych nauki śpiewu, pozwala czytelnikom na rozwinięcie ich własnej pełnej i indywidualnej osobowości śpiewaczej. Za pomocą filozofii i technik zaczerpniętych z całego życiowego doświadczenia jako nauczyciela śpiewu, Smith demonstruje, jak ktoś może ujawnić prawdziwy, unikalny dźwięk swojego głosu poprzez śpiewanie całym sobą. Mistrzowska metoda prezentowana jest w konkretny i przystępny sposób za pomocą ilustracji. Książce towarzyszy płyta kompaktowa z ćwiczeniami w wykonaniu uczniów z klasy samego Smitha – śpiewaków, których talent i wykształcenie rozproszyło po całym kraju i świecie.
     Jasny i przejrzysty styl Nagiego Głosu zaprasza czytelnika do studia Smith’a i do rozmowy z nim samym. On zaś prezentuje sześć prostych i eleganckich ćwiczeń, które stanowią rdzeń jego metody. Ćwiczenia te dają fundament swobodnego, uwolnionego śpiewu, prowadząc śpiewaków krok po kroku przez proces doskonalenia techniki wokalnej. W całym procesie poszukiwań nieobciążającego i efektywnego podejścia do sztuki śpiewu, Autor zwraca się do śpiewaka w sposób bardzo empatyczny i pełen zachęty.
     Nagi Głos stanowi lekturę obowiązkową dla wszystkich śpiewaków. Książka umożliwia nauczycielom i studentom, amatorom i profesjonalistom, wgląd w metody i koncepcje, które przyniosły Smithowi renomę jednego z najbardziej poszukiwanych nauczycieli wokalistyki na arenie międzynarodowej.

Recenzje:

„Doświadczenie W. Stephena Smitha w nauce śpiewaków zarówno tych początkujących jak i tych, którzy osiągnęli pewien pułap kariery, czyni go niezwykle wykwalifikowanym doradcą w sprawach wokalistyki. Jego podejście pedagogiczne jest pragmatyczne i uderza w nim równowaga pomiędzy filozofią a praktyką. Nagi Głos rzuca wyzwanie studentom do poszukiwania autentyczności w głosie i życiu. Jest to godna polecenia lektura dla śpiewaków i ich nauczycieli.”
- Debra Greschner, Journal of Singing

„Wraz z Nagim Głosem Steve Smith ofiarowuje każdemu studentowi, który przeczyta tę książkę cenny dar: taki, który nie tylko daje wgląd w pozornie nieuchwytną terminologię techniki wokalnej, ale taki, który umożliwia indywidualnemu artyście wyrażenie siebie w sposób swobodny, pozwala na życie pełnią życia i na to, żeby ich nagie głosy niosły się aż po sklepienia teatrów.”
- Joyce DiDonato, mezzosopran

Kilka wypowiedzi studentów Stephena Smitha zaczerpniętych z książki, o jego metodzie i  efekcie jaki miała na ich życie:

Michael Slattery, tenor
Poprzez uwolnienie się ze wszystkich ograniczeń i zaakceptowanie unikalnych jakości własnego czystego głosu, śpiewak osiąga sukces w odzyskaniu tego, co prawdziwe. Od tej chwili śpiewany przez kogoś tekst zaczyna brzmieć prawdziwie. „Wholistyczne” podejście wspiera to piękne poddanie się, które my artyści nieskończenie od-twarzamy w naszej podróży do prawdy w ekspresji. Ricardo Lugo, bas Potrzeba czasu i cierpliwości by zrozumieć Inwencje, ale jak się już tego dokona, twoja praca będzie bardzo łatwa. Teraz jestem w stanie pójść do jakiegokolwiek coacha, dyrygenta czy innego nauczyciela śpiewu i zrozumieć, o co mnie proszą – może się to stać bez żadnego ryzyka zrujnowania mojego głosu czy techniki. Kimako Trotman, bas W twojej pasji do śpiewania jest pewien cel. Zaufaj, że jesteś w miejscu, w jakim powinieneś się znaleźć, i że istnieje naturalna więź między tobą a twoim celem. Na początku uspokój świat wokół ciebie i przekonaj się, czy ten cel jest naprawdę twoim celem, a nie czymś, czego chce dla ciebie twoje środowisko. Wtedy naucz się rozwijać własną intuicję (serce), aby doprowadziła cię do odpowiednich związków i mądrości. Jeśli będziesz szedł odważnie do przodu, nigdy nie zaznasz porażki.

Catherine Heraty, sopran
„Wholistyczne” podejście sprawiło, że poczułam się stopniowo coraz bardziej komfortowo, pozwalając głosowi być takim jakim jest, zamiast martwić się, że jest nieodpowiedni i próbować go naprawić. Stało się to dla mnie jasne, że nie mogę naprawdę zrobić nic innego, jak tylko pozwolić, by był po prostu tym czym jest (i pozwolić sobie na bycie sobą)! Anette Sondock, mezzosopran Moja kariera śpiewacza pozwala mi czuć się szczęśliwą i spełnioną w życiu osobistym. Jestem zamężna i mam rodzinę, mam pracę na pół etatu jako solistka chóru w synagodze i podróżuję po kraju i świecie dając koncerty. Większość moich koncertów poza synagogą jest organizowana przez osoby prywatne bądź przez różne organizacje non-profit. Techniki „Wholistycznego” podejścia są tak naturalne, że kiedy się już je zrozumie i wcieli w życie, wytwarzanie pięknego dźwięku staje się tak naturalne jak oddychanie. Steve zawsze mi mówił, że jeśli użyję tego naturalnego podejścia, będę w stanie śpiewać tak długo, jak tylko chcę. Mam 62 lata. Śpiewam i daje koncerty, a mój głos jest tak samo bogaty i piękny jak zawsze.

Biografia:

     W. Stephen Smith został profesorem śpiewu i opery w Bienen School of Music na Northwestern University jesienią 2011 roku. Wcześniej, przez 13 lat był pedagogiem na wydziale wokalnym w Juilliard School of Music. Od 1996 roku jest członkiem grona pedagogicznego Aspen Music Festival and School, gdzie został uhonorowany jako pedagog „Nowych Horyzontów” w 2001, 20119 oraz 2014 roku.
     Był również pedagogiem śpiewu w Santa Fe Opera oraz w Opera on the Avalon, a także członkiem grona pedagogicznego Curtis Institute of Music, Teachers College of Columbia University, Stony Brook University, University of Southern California, Los Angeles Young Artist Program oraz Programu dla Młodych Artystów im. Lindemanna w Metropolitan Opera.  Od 1990 do 2003 roku prof. Smith pracował w Houston Grand Opera jako nauczyciel śpiewu w Houston Opera Studio. Przed podjęciem pracy w Juilliard School, Smith pracował na wydziałach wokalnych takich instytucji jak Moores School of Music w University of Houston, Saint Louis Conservatory of Music, Oklahoma Christian College, Inspiration Point Fine Arts Colony oraz w Cimarron Circuit Opera Company.
     W 2007 roku Oxford University Press opublikowało książkę prof. Smitha pt. The Naked Voice: A Wholistic Approach to Singing. W. Stephen Smith wykładał na warsztatach i w klasach mistrzowskich w całych Stanach Zjednoczonych, m.in. w takich instytucjach jak: University of Southern California, Opera Theater of Saint Louis, Indiana University, Oberlin Conservatory, Glimmerglass Opera oraz na Regionalnych i Okręgowych Konwencjach NATS (National Association of Teachers of Singing). Wykładał gościnnie na Universidade Federal do Rio Grande do Sul w Porto Alegre, w Brazylii oraz na Yonsei University w koreańskim Seulu.
     Uczniowie profesora Smitha wykonywali główne role we większości wielkich teatrów operowych oraz koncertowali w największych salach koncertowych na świecie. Poza wieloma sukcesami podczas okręgowych i regionalnych przesłuchań organizowanych przez Metropolitan Opery, jad dotąd ponad trzydziestu jego studentów było krajowymi finalistami na przesłuchaniach Met. Jego dawni lub obecni studenci to między innymi: Joyce DiDonato, Eric Owens, Christine Brewer, Bryan Hymel, Kate Aldrich, Scott Hendricks, Rod Gilfry, Nicole Heaston, Brian Mulligan, Jill Grove, Oren Gradus, Keith Phares, Robert McPherson, Gordon Gietz, Sasha Cooke, Ricardo Lugo, Brian Frutiger, Philip Horst, David Salsbery Fry, Jennifer Zetlan, Ryan McKinny, Weston Hurt, Scott Scully, Blythe Gaissert, Josh Winograde, Chenye Yuan, Raymond Very, Laura Knoop Very, Marietta Simpson, Lina Tetriani, Kirsten Gunlogson, Priti Gandhi, Shannon DeVine, Michael Smallwood, Jose Adan Perez, Michael Slattery, Haewon Moon, Daniel Belcher, Beth Clayton, Craig Verm, James Patrick Miller, czy Nicholas Pallesen.
     Profesor Smith sam wykonał ponad czterdzieści ról w operze i teatrze muzycznym, w tym osiem ról tytułowych. Wyróżniając się nie tylko talentem pedagogicznym i wokalnym, profesor Smith wyreżyserował ponadto dwadzieścia jeden różnych produkcji, będąc w kilku z nich dyrektorem muzycznym i dyrygentem. Profesor Smith, który jest także utalentowanym pianistą i klarnecistą, pozostaje w związku małżeńskim z Carol Christine Mannen, pianistką i coachem wokalnym. Mają dwie córki i dwoje wnucząt.

Cena książki 45 zł brutto.

Zamówienia na książkę można składać na email lub telefonicznie:

sekretariat@pozkal.pl (+48 52 35 42 702)

justinita24@hotmail.com (+48 512 210 202)

© 2012 Drukarnia POZKAL   |   Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt & CMS: www.studioproffi.pl
Ważne: Użytkowanie serwisu www oznacza zgodę na wykorzystywanie plików "Cookies". Szczegółowe informacje w Polityka plików "Cookies" oraz Polityka prywatności.