W Nagim Głosie W.Stephen Smith zachęca wszystkich studentów do doskonalenia techniki wokalnej za pomocą jego słynnej i skutecznej autorskiej metody „wholistycznej”. Książka, koncentrując się nie tylko na najważniejszych aspektach technicznych, ale także na często pomijanych elementach psychologicznych i duchowych nauki śpiewu, pozwala czytelnikom na rozwinięcie ich własnej pełnej i indywidualnej osobowości śpiewaczej. Za pomocą filozofii i technik zaczerpniętych z całego życiowego doświadczenia jako nauczyciela śpiewu, Smith demonstruje, jak ktoś może ujawnić prawdziwy, unikalny dźwięk swojego głosu poprzez śpiewanie całym sobą. Mistrzowska metoda prezentowana jest w konkretny i przystępny sposób za pomocą ilustracji. Książce towarzyszy płyta kompaktowa z ćwiczeniami w wykonaniu uczniów z klasy samego Smitha – śpiewaków, których talent i wykształcenie rozproszyło po całym kraju i świecie.
Jasny i przejrzysty styl Nagiego Głosu zaprasza czytelnika do studia Smith’a i do rozmowy z nim samym. On zaś prezentuje sześć prostych i eleganckich ćwiczeń, które stanowią rdzeń jego metody. Ćwiczenia te dają fundament swobodnego, uwolnionego śpiewu, prowadząc śpiewaków krok po kroku przez proces doskonalenia techniki wokalnej. W całym procesie poszukiwań nieobciążającego i efektywnego podejścia do sztuki śpiewu, Autor zwraca się do śpiewaka w sposób bardzo empatyczny i pełen zachęty.
Nagi Głos stanowi lekturę obowiązkową dla wszystkich śpiewaków. Książka umożliwia nauczycielom i studentom, amatorom i profesjonalistom, wgląd w metody i koncepcje, które przyniosły Smithowi renomę jednego z najbardziej poszukiwanych nauczycieli wokalistyki na arenie międzynarodowej.
Recenzje:
„Doświadczenie W. Stephena Smitha w nauce śpiewaków zarówno tych początkujących jak i tych, którzy osiągnęli pewien pułap kariery, czyni go niezwykle wykwalifikowanym doradcą w sprawach wokalistyki. Jego podejście pedagogiczne jest pragmatyczne i uderza w nim równowaga pomiędzy filozofią a praktyką. Nagi Głos rzuca wyzwanie studentom do poszukiwania autentyczności w głosie i życiu. Jest to godna polecenia lektura dla śpiewaków i ich nauczycieli.”
- Debra Greschner, Journal of Singing
„Wraz z Nagim Głosem Steve Smith ofiarowuje każdemu studentowi, który przeczyta tę książkę cenny dar: taki, który nie tylko daje wgląd w pozornie nieuchwytną terminologię techniki wokalnej, ale taki, który umożliwia indywidualnemu artyście wyrażenie siebie w sposób swobodny, pozwala na życie pełnią życia i na to, żeby ich nagie głosy niosły się aż po sklepienia teatrów.”
- Joyce DiDonato, mezzosopran
Kilka wypowiedzi studentów Stephena Smitha zaczerpniętych z książki, o jego metodzie i efekcie jaki miała na ich życie:
Michael Slattery, tenor
Poprzez uwolnienie się ze wszystkich ograniczeń i zaakceptowanie unikalnych jakości własnego czystego głosu, śpiewak osiąga sukces w odzyskaniu tego, co prawdziwe. Od tej chwili śpiewany przez kogoś tekst zaczyna brzmieć prawdziwie. „Wholistyczne” podejście wspiera to piękne poddanie się, które my artyści nieskończenie od-twarzamy w naszej podróży do prawdy w ekspresji. Ricardo Lugo, bas Potrzeba czasu i cierpliwości by zrozumieć Inwencje, ale jak się już tego dokona, twoja praca będzie bardzo łatwa. Teraz jestem w stanie pójść do jakiegokolwiek coacha, dyrygenta czy innego nauczyciela śpiewu i zrozumieć, o co mnie proszą – może się to stać bez żadnego ryzyka zrujnowania mojego głosu czy techniki. Kimako Trotman, bas W twojej pasji do śpiewania jest pewien cel. Zaufaj, że jesteś w miejscu, w jakim powinieneś się znaleźć, i że istnieje naturalna więź między tobą a twoim celem. Na początku uspokój świat wokół ciebie i przekonaj się, czy ten cel jest naprawdę twoim celem, a nie czymś, czego chce dla ciebie twoje środowisko. Wtedy naucz się rozwijać własną intuicję (serce), aby doprowadziła cię do odpowiednich związków i mądrości. Jeśli będziesz szedł odważnie do przodu, nigdy nie zaznasz porażki.
Catherine Heraty, sopran
„Wholistyczne” podejście sprawiło, że poczułam się stopniowo coraz bardziej komfortowo, pozwalając głosowi być takim jakim jest, zamiast martwić się, że jest nieodpowiedni i próbować go naprawić. Stało się to dla mnie jasne, że nie mogę naprawdę zrobić nic innego, jak tylko pozwolić, by był po prostu tym czym jest (i pozwolić sobie na bycie sobą)! Anette Sondock, mezzosopran Moja kariera śpiewacza pozwala mi czuć się szczęśliwą i spełnioną w życiu osobistym. Jestem zamężna i mam rodzinę, mam pracę na pół etatu jako solistka chóru w synagodze i podróżuję po kraju i świecie dając koncerty. Większość moich koncertów poza synagogą jest organizowana przez osoby prywatne bądź przez różne organizacje non-profit. Techniki „Wholistycznego” podejścia są tak naturalne, że kiedy się już je zrozumie i wcieli w życie, wytwarzanie pięknego dźwięku staje się tak naturalne jak oddychanie. Steve zawsze mi mówił, że jeśli użyję tego naturalnego podejścia, będę w stanie śpiewać tak długo, jak tylko chcę. Mam 62 lata. Śpiewam i daje koncerty, a mój głos jest tak samo bogaty i piękny jak zawsze.
Biografia: